recenzija The Iron Claw

The Iron Claw – recenzija filma o prokletsvu obitelji Von Erich

The Iron Claw dolazi od studija A24 i redatelja Seana Durkina. Glavne zvijezde filma su Zac Efron (Kevin Von Erich), Jeremy Allen White (Kerry Von Erich) i Lily James (Pam). No uz njih, najvažnije uloge igraju još Harris Dickinson (David Von Erich), Maura Tierney (Doris Von Erich), Holt McCallany (Fritz Von Erich) i Stanley Simons (Mike Von Erich).

Ulazeći u ovaj film, nisam znao mnogo o njemu, gotovo ništa. Čuo sam da u njemu glume Zac Efron i Jeremy Allen White te da je riječ o istinitoj priči o obitelji hrvača. I to je možda najbolji način za odgledati ga. Da ne znate mnogo. Ali… vi ste sada ovdje i ipak želite nešto znati o filmu.

“Svi znaju tko mi je najdraži sin, a tko najmanje drag, ali sve se može promijeniti”

recenzija The Iron Claw

Von Erich obitelj legendarna je u svijetu profesionalnog hrvanja, a sve je počelo s njihovim ocem Fritzom. Njegov prepoznatljivi potez bio je “The Iron Claw”, kada protivnika uhvati rukom za lice i počne stiskati dok se protivnik ne preda. No Fritz nikada nije ostvario svoje snove i postao svjetski prvak. Dapače, nikada nije dobio priliku da se bori za naslov. Zato je svoje (ne)uspjehe odlučio ostvariti kroz svoje sinove. Jedan od njih mora postati prvak u hrvanju.

Fritzove metode odgajanja nisu nešto što biste poželjeli u svojoj obitelji. On vrlo jasno i otvoreno svojim sinovima govori redoslijed kojim su oni poredani u njegovim očima. Zna se tko je najdraži i tko mu je najmanje drage. Ali Fritz je ipak toliko “dobar” da im uvijek naglasi kako se redoslijed može promijeniti ako se potrude. Onaj tko je zadnji, može postati prvi.

Lako je pomisliti da je negativac u ovom filmu Fritz i da ga njegovi sinovi mrze. No, srećom, nije se otišlo tim putem u snimanju. Bez obzira na sve, bez obzira koliko ponekad bili frustrirani, četvorica braće Von Erich vole svoga oca. Ali isto tako, vole se međusobno i ta bratska ljubav je jako dobro prikazana i izgrađena kroz film. Mi kao publika doista vidimo i osjećamo koliko im je stalo i koliko jedni druge brane i paze. Zato, kada se tragedije počnu događati, mi ih osjećamo.

Previše tragedije za jedan život

recenzija The Iron Claw

Ova obitelj je proživjela toliko tragičnih događaja da su mnogi počeli vjerovati u “Von Erich prokletstvo”. Sve što bi oni dotaknuli, raspalo bi se. A kada sam nakon gledanja filma počeo istraživati stvarnu priču, shvatio sam da je film mnogo toga izostavio. Redatelj i scenarist ovog filma, Sean Durkin, rekao je kako bi uvrštavanje svih tragedija koje su doživjeli jednostavno bilo previše. Da nije riječ o istinitoj priči, teško bi bilo progutati ovaj film. Jednostavno bi se činio previše natrpan tragedijom i ne bi izgledao realistično. No, nažalost, riječ je istinitoj priči koja je bila još tragičnija.

Što se tiče izvedbi, svi članovi obitelji Von Erich odradili su odličan posao. Posebno mi je drago vidjeti kada u nekom filmu ozbiljnu dramsku ulogu odrade glumci koje inače ne vezujemo uz takve uloge. U ovom slučaju, to je bio Zac Efron. On je na neki način i glavni lik ovog filma iako je riječ o cijeloj njegovoj obitelji. No ipak je on taj kojeg najviše pratimo i kroz kojeg vidimo i doživljavamo sve događaje u filmu.

Nažalost, na kraju mogu zaključiti kako ovaj film nigdje nije nominiran i neće osvojiti niti jednu nagradu. No to je možda sve dio ove obiteljske tragedije i “Von Erich prokletstva”.