recenzija the holdovers

The Holdovers – recenzija neočekivanog božićnog filma

The Holdovers film je redatelja Alexandera Paynea i scenarista Davida Hemingsona. Radnja prati mrzovoljnog učitelja povijesti, Paula Hunhama (Paul Giamatti). On je zadužen od strane ravnatelja škole, ostati na kampusu tijekom zimskih praznika, kako bi se brinuo o učenicima koji za Božić neće otići kući.

Među njima se posebno ističe Angus Tully (Dominic Sessa), pametan, ali problematičan učenik. S njima ostaje i kuharica Mary Lamb (Da’Vine Joy Randolph). Ne zato što mora, već zato što želi ostati. Ili bolje rečeno, ne želi otići. Uz njih su i brojni poprati likovi koji provode više ili manje vremena na ekranu. No ova tri lika i njihovi odnosi, ipak su okosnica ovog filma u vizualnom smislu. Odnosno, njih najviše gledamo i njihove interakcije najviše pratimo.

Kao što sam na početku istaknuo, ovdje je doista riječ o neočekivanom božićnom filmu. O nečemu što bi u budućnosti mogli rado gledati u prosincu. Pod uvjetom da dobije zasluženu pažnju javnosti. Jer, teško mi je zamisliti da netko pogleda ovaj film i da mu se on ne svidi. Može vam biti manje ili više dobar, ali rijetko kome će biti loš.

Svojim izgledom neodoljivo vuče na filmove iz 1970-ih i 1980-ih. Je li odluka namjerna ili ne, u to ne ulazim. Ali film odaje dašak tog vremena i jednog drugačijeg tipa filmova kojeg mnogi vole. Otprilike možete pretpostaviti kuda film vodi. Na tom putu, on će vas iznenaditi nekoliko puta. A u konačnici ćete doći do otprilike onakvog cilja kakvog ste očekivali uz još poneki dodatak o kojem niste razmišljali. I jednom kada tamo dođete, bit će vam drago. Zapravo, cijelim putem razmišljate o tom trenutku i načinu na koji bi se on mogao dogoditi.

Feel-good film s ODLIČNOM glumom

recenzija the holdovers

The Holdovers ima elemente “feel-good” filma i blagdanskog ozračja. Sukoba generacija i lekcije kako knjigu nikada ne treba suditi po njenim koricama. Ugodno me iznenadila i količina humora koja se nalazi u filmu i koja je lijepo raspoređena. Čak me na trenutke i iznenadila kada bi bila uparena s nekim nezgodnim događajima. Konkretno, jednim događajem u sportskoj dvorani koji je ispao urnebesan upravo zbog tog elementa iznenađenja.

Posebno zanimljivo u ovom filmu je kako on, osim dobrog scenarija i lijepih vizuala, počiva i na odličnoj glumi. Dakle, ne okej glumi. Ne dobroj glumi. Nego glumi koja zaslužuje (nominacije za) nagrade. Stoga nije slučajno kako su na Zlatnim globusima čak dvije glumačke nagrade otišle u ruke članovima The Holdovers ansambla. Paul Giamatti nagrađen je kao najbolji glumac u mjuziklu ili komediji, a Da’Vine Joy Randolph kao najbolja sporedna glumica u mjuziklu ili komedije. Zapravo, The Holdovers je vrlo uspješno prošao na Zlatnim globusima. Osvojio je dva, a bio je nominiran u tri kategorije. Jedina u kojoj je izgubio bila je za najbolji mjuzikl ili komediju. Tu je pobjedu odnio film Poor Things.

Stoga, bez obzira na to što je Božić iza nas, toplo preporučujem gledanje The Holdovers.

Za još filmskih recenzija, klikni ovdje.