recenzija talk to me

Talk to Me – recenzija najboljeg horora iz 2023. godine

Talk to Me je horor film u kojem grupa tinejdžera dođe u posjed balzamirane ruke. Navodno je riječ o ruci osobe koja je mogla komunicirati s duhovima pa se pomoću ruke i danas može stupiti u kontakt sa zagrobnim svijetom. Sve što je potrebno učiniti je uhvatiti ruku kao da se rukujete. Zatim trebate reći „talk to me“, a pred vama će se pojaviti duh. Nakon toga kažete „I let you in“ i duh se nađe u vama. On upravlja vašim tijelom i može komunicirati sa svima oko vas.

No, na jednu stvar morate paziti. Ako on ostane u vašem tijelu, dulje od 90 sekundi, mogu nastati problemi. Stoga tinejdžeri koji se dokopaju ruke, koriste je u društvu. Osoba koja je na redu za „spajanje“ bude zavezana za stolicu. Ostatak grupe mjeri vrijeme i spremno čeka da prekine kontakt prije isteka 90 sekundi. On se prekida tako da osoba prestane dodirivati balzamiranu ruku i da se ugasi svijeća koja se pali na samom početku ovog procesa.

Naravno, među skupinom mladih ljudi, ovo postane doživljaj koji svi žele iskusiti. A učinak je vrlo vidljiv. Nakon svakog spajanja, izgledaju ushićeno te je očito kako kontakt s duhovnim svijetom ima učinak poput droge. No, jednom prilikom, netko iz skupine ode predaleko. Kontakt potraje dulje od 90 sekundi, a skupinu prijatelja počinju terorizirati mračne vizije i tamne sile koje su pustili u sebe.

Talk to Me je „it“ horor godine i ne čudi da dolazi iz studija A24. Jer, svake godine jedan film u ovom žanru iskoči i postane vrlo popularan. O njemu se mnogo govori te on zaradi mnogo novca što obično dovede do mnogo lošijeg filmskog nastavka koji će također vjerojatno zaraditi lijepu svotu novca. To je zapravo nešto što očekujem i od ovog filma. Ali nisam ovdje kako bih govorio o onome što bi se moglo dogoditi. Ovdje sam da pričam o Talk to Me. A riječ je o… jako dobrom filmu.

Dobro promišljen film

recenzija talk to me

Inače nisam ljubitelj horora. Jedan od razloga je što obično nema ništa strašno u njima ili su jednostavno slabije kvalitete, a oslanjaju se na veliki broj klišeja. No Talk to Me ne spada u rubriku takvih filmova. Naravno, ponekad će nešto iskočiti, netko se trznuti, i to će vas prepasti. Ali film ne počiva na takvim scenama. On ima prilično jasne zakone koji vrijede za ovaj svijet. Npr., kako se duhovi prizivaju, kako se puštaju u tijelo, što zatim mogu raditi i kada postaju preopasni. I Talk to Me se drži onoga što postavi. Ne krši te zakone tijekom filma samo kako bi dobio neku zanimljiviju scenu, koja se zapravo kosi s cijelim narativom.

Čak ni motivacija likova za izlaganje ovakvom riziku nije sasvim prozirna. Dio ih se odlučuje na to baš zbog tog efekta droge koji ih uzdiže. Dio ih želi to probati jer im se čini jako zabavno (i do tog trenutka sasvim bezopasno). Neki, pak, posežu za rukom kako bi bili prihvaćeni u društvu. Jer… svi iz ekipe to rade. No nađe se i onih kojima ne pada na pamet izlagati se nečem takvom.

Talk to Me tako je upao na listu meni najboljih filmova iz 2023. godine. Možda je riječ o malo široj listi koja omogućuje njegov upad, ali ovaj film doista je zanimljiv i dobar. Nije tek riječ o horor filmu godine kojeg ćemo u potpunosti zaboraviti. Dobro je i pametno odrađen sa solidnom glumom. A moram naglasiti kako dio te glume odrađuje i Eowyn. Da, Eowyn.

Riječ je naravno o glumici Mirandi Otto koja ovdje glumi Sue, majku dvoje tinejdžera iz ove grupe. No, svakako je najprepoznatljivija po ulozi Eowyn u trilogiji Gospodar prstenova. I doista se ne sjećam, bez pregleda njene IMDb stranice, jesam li je još negdje vidjeo. Ali, sada ću je zapamtiti i po filmu Talk to Me. Pogledajte ga!

Još filmskih recenzija pronađi klikom na ovu poveznicu!