recenzija spaced

Spaced – recenzija serije koja je bila uvod u Cornetto Trilogiju

Spaced je britanska TV serija kratkog vijeka koja se emitirala od 1999. do 2001. godine. Riječ je o humorističnoj seriji koju je režirao, sada već dobro poznati, Edgar Wright. Scenaristi su bili Simon Pegg i Jessica Hynes.

Priča prati Tima (Simon Pegg) i Daisy (Jessica Hynes), dvoje prijatelja koji traže stan. U moru preskupih stanova nalete na jedan koji bi im odgovarao, no postoji jedan problem. Najmodavka, Marsha (Julia Deakin), stan unutar svoje kuće voljna je iznajmiti samo paru, a ne samcima. Tim i Daisy tako počinju glumiti da su u vezi, a u prikrivanju istine pomažu im i njihovi prijatelji te novi susjedi. Među njima su Mike (Nick Frost), Timov prijatelj iz djetinjstva opsjednut vojskom i oružjem te Brian (Mark Heap), slikar koji, kako sam kaže, najviše slika strah i ljutnju.

Ljubitelji humora i režije Edgara Wrighta, brzo će prepoznati njegov pomalo otkačeni stil. Kao i sinkronizaciju pokreta glumaca sa glazbom kojom se služi u epizodama. I ljubitelji pop kulture (tog vremena) doći će na svoje kroz brojne reference na druge poznate filmove i serije. Osim pritajenih referenci, često se vrlo jasno spominju Ratovi zvijezda, prije svega Epizoda I koja je tada tek izašla. A iz načina na koji ju se spominje, da se zaključiti kako Wright, Pegg i Hynes nisu bili ljubitelji ovog prequela.

Uvod u Cornetto trilogiju

Cornetto trilogija

Spaced broji tek 14 vrlo razigranih epizoda koje traju po 20-25 minuta i vrlo lako se konzumiraju. Prije svega će se svidjeti onima koji su ljubitelji Edgara Wrighta i vizualne komedije općenito. Odnosno one koja se dosta oslanja na režiju i montažu kako bi proizvela humoristični efekt te u kojoj glumci ne moraju izgovoriti svaku šalu nego je dovoljno da je vidimo.

Ovo svakako nije jedan od najboljih Wrightovih uradaka, ali je zanimljiv i zabavan uvid u njegove početke suradnje sa Simonom Peggom i Nickom Frostom. Ta suradnja kasnije nam je donijela tzv. Cornetto trilogiju. Odnosno filmove Shaun of the Dead, Hot Fuzz i The World’s End.

Za kraj ću još samo spomenuti kako je Spaced bio nominiran i za dvije BAFTA nagrade te jedan Emmy, ali ih nije osvojio. No to ne znači da ga ne trebate čim prije pogledati.

Naše ostale recenzije serija pronađi ovdje.