saltburn recenzija

Saltburn – recenzija filma koji je zaludio internet

Saltburn je drugi film redateljice Emerald Fennell koja se 2020. predstavila s filmom Djevojka koja obećava (Promising Young Woman). Fennell je tada osvojila Oscar za najbolji originalni scenarij, a uz to, film je imao još četiri nominacije. Nakon takvog početka, sa zanimanjem se čekalo što će novo napisati i snimiti.

Saltburn prati mladog Olivera Quicka (Barry Keoghan), studenta na Oxfordu koji se uvuče u svijet svog aristokratskog kolege, Felixa Cattona (Jacob Elordi). Naizgled, Olivera ne prihvaća nitko osim samog Felixa koji ga pozove na svoje imanje da provede ljeto s njegovom obitelji. Tu dolazimo do još nekoliko zanimljivih imena u filmu.

Felixovu majku tako glumi Rosamund Pike, a njegovog oca Richard E. Grant. Uz njih je i Carey Mulligan koja glumi Pamelu, prijateljicu Felixove majke. Tijekom tog ljeta, Oliver polako otkriva Felixove obiteljske tajne. Istovremeno, Felix otkriva Oliverove tajne.

Ovaj film dobio je dosta pozornosti na internetu te se o njemu mnogo razgovaralo. Posebno se govorilo o jednoj sceni u kadi (da ne otkrivam previše). Iako to sve skupa ne mora značiti kako je film kvalitetan, ipak me zaintrigirao. Svake godine nastojim minimalno pogledati one filmove koji se nađu u vrhu najvećih svjetskih festivala. Kao i one o kojima se, među kritičarima i u široj javnosti, najviše razgovara. A upravo u tu posljednju kategoriju upao je Saltburn.

Film koji misli da je pametan… ali nije

saltburn recenzija

Gledajući ovaj film koji traje nešto više od dva sata, konstantno sam čekao taj X faktor koji je “kupio” tako veliki broj gledatelja. Napeto sam tražio trenutak koji će iskočiti i učiniti film posebnim. Taj trenutak, nažalost, nisam dočekao. Dapače, Saltburn se pokazao bolno prosječnim filmom.

No razmišljajući o njemu, naknadno sam shvatio odakle tolika popularnost. Ona dolazi upravo od tih “edgy” scena kao što je scena u kadi. Popularnost djelomično dolazi i zbog erotskih elemenata filma i seksualne tenzije. Popularnost svakako proizlazi i iz toga što je film pomalo čudan. No sve ovo, u film je stavljeno tek toliko da bude u filmu. Barem takav dojam ostaje nakon gledanja.

Saltburn je zapravo film koji misli da je jako pametan i iznenađujuć. Čak i provokativan. Ali, on to nije. Možda će vas neki zapleti iznenaditi, ali vas za njih u konačnici neće biti previše briga. Eventualno će vam biti zanimljiv ako spadate u jednu određenu (mlađu) demografsku skupinu. Jer, ako sam dobro primijetio, popularnost ovog filma vezana je većinom, ali ne isključivo uz jedan mlađi spektar gledatelja.

Sve u svemu, Saltburn je, nažalost, film koji možete preskočiti bez grižnje savjesti. Film je to koji je želio biti nešto posebno, ali većinom je ispao nešto za što gledatelja u konačnici nije briga. I da, istina je da se u filmu skupila jako dobra glumačka postava. Točno je i kako su oni svoje uloge odradili dobro. No sve to nije moglo spasiti Saltburn od prosječnosti. Čak ni Barry Keoghan kojeg se posebno hvali. On je odličan glumac, no ovo nije ni blizu njegove najbolje uloge kako neki tvrde. Iako, jest slično nekim njegovim prethodnim ulogama.

Za još recenzija, klikni ovdje!