recenzija prošli životi

Past Lives – recenzija filma o neprolaznoj ljubavi

Prošli životi je film koji nam dolazi od studija A24, od kojeg nam je došao i višestruki osvajač Oscara, Sve u isto vrijeme. Priča prati Noru i Hae Sunga, dvoje prijatelja koji odrastaju u Južnoj Koreji i zaljubljuju se jedno u drugo.

No njihovo zaigrano djetinjstvo se prekida kada Norini roditelji odluče emigrirati u Sjedinjene Američke Države. Nora i Hae Sung se razdvajaju i gube svaki kontakt. No ne zauvijek. Tijekom nadolazećih godina, njihovo prijateljstvo i ljubav oživljavaju u nekoliko intervala, iako ih dijeli ogromni ocean. Doslovni i figurativni. Jer Nora i Hae Sung, iako se vole, odlučili su se za potpuno drugačije živote.

Nakon dva desetljeća, oni ponovno dobivaju priliku sresti se u New Yorku i prvi put nakon dvadeset godina vidjeti se uživo. Prvi put od djetinjstva i osnovne škole. Sada su oboje odrasli ljudi i pitanje je imaju li više nešto zajedničko osim djetinjstva? I kako će na njihov susret reagirati Norin muž, Arthur?

Redateljski debi i odlična gluma

recenzija prošli životi

Ova romantična drama zapravo je prvi film koji je režirala Celine Song. I nema mnogo redateljica i redatelja koji se mogu pohvaliti ovakvim prvijencom. Song je stvorila priču koja gledatelja dira, koja ga tjera na razmišljanje o tome što je bitno u životu. A tjera ga i da se zapita tko je on ili ona? Jesmo li mi Nora ili Hae Sung? Podređujemo li život ljubavi ili ljubav podređujemo životu?

Kako bi ova priča zaživjela, na veliko platno morali su je prenijeti dobri i uvjerljivi glumci. Tu prije svega mislim na „odrasle verzije“ Nore i Hae Sunga koje glume Greta Lee i Teo Yoo. Poseban je tu naglasak na Lee koju ćemo nakon ovoga zasigurno gledati u još nekim velikim filmovima. A Prošli životi doista jesu veliki film 2023. godine. Dapače, riječ je o jednom o najboljih filmova ove godine. Tako da studio A24 nije razočarao ni ovaj put.

Naime, u posljednjih 2-3 godine, donijeli su nam neke od filmova o kojima se najviše pričalo. A nerijetko su ti filmovi i bili nominirani pa i dobili Oscara. Ove godine, tu se našao Beau is Afraid, Dream Scenario, The Zone of Interest, Priscilla, Talk to Me. U prošloj godini poharali su filmske nagrade i kino dvorane s hitovima kao što su The Whale, Aftersun i naravno ranije spomenuti Everything Everywhere All At Once. Ako odemo malo dalje, tu su i C’mon C’mon (2021), Uncut Gems (2019) i The Lighthouse (2019).

Doista je riječ o studiju koji jako dobro skreće pažnju na sebe i samo se možemo nadati kako će nastaviti istim putem.