oppenheimer recenzija

Oppenheimer – recenzija filma o tvorcu atomske bombe

Oppenheimer je biografski film redatelja Christophera Nolana, a koji govori o životu J. Roberta Oppenheimera (Cillian Murphy). Nolan je svakako jedan od najzanimljivijih aktivnih redatelja i sam po sebi je mamac za kinodvorane. Odnosno, ljudi vole ići u kino pogledati film kada znaju da ga on režira. Ali kao da to nije bilo dosta, film je bio prepun i glumačkih zvijezda. U njemu su Emily Blunt (Kitty Oppenheimer), Matt Damon (Leslie Groves), Robert Downey Jr. (Lewis Strauss) te Florence Pugh (Jean Tatlock) među ostalima.

Doduše, dodatni motiv za odlazak u kino bilo mi je i gostovanje u ovom podcastu, a kojem je jedna od tema bio Oppenheimer te cijela Nolanova filmografija. Pa tko voli… nek izvoli (pogledati). Sam film kronološki je isprepleten, ali je podijeljen u dva osnovna dijela koja su na samom početku jasno označena. Oni se zovu fusija i fisija. Fisija je dio filma koji je u boji i koji govori direktno o Oppenheimeru. Fusija je pak onaj dio filma koji je crnobijeli i koji u svom središtu ima Lewisa Straussa.

To su dvije vremenski vrlo odmaknute priče, ali koje su ipak smisleno povezane. Jer, u konačnici, obje se bave radom i životom Roberta Oppenheimera. U fisiji tako pratimo Oppenheimerovu mladost i njegovo školovanje. Zatim njegovo vođenje tima koji će kreirati atomsku bombu. A nakon toga i posljedice svega navedenog, to jest, utjecaj koji sve to imalo na njegov život.

S druge strane, fusija prati saslušanje Lewisa Straussa koje je provođeno u svrhu njegovog imenovanja u američku vladu. No Strauss je blisko surađivao s Oppenheimerom pa je tako i samo saslušanje vezano za tvorca atomske bombe. Odnosno, za njegov odnos s Lewisom Straussom.

Iron Man ispred Atomskog čovjeka

oppenheimer recenzija

Iako sam na početku rekao kako je film prepun poznatih glumačkih imena, on ipak nije pretrpan. Te glumice i glumci nisu tu tek kako bi bili tu. Samo da se priča o tome kako su velika imena skupljena u ovome filmu. Svaki od njih je odradio svoju ulogu baš onako kako se od njih očekuje. Naravno, tu se mora istaknuti Cilliana Murphyja koji je napokon dobio priliku predvoditi jedan veliki hollywoodski film. I doista je bio dobar u toj ulozi.

No, za mene je šou ukrao Robert Downey Jr. Odavno ga nismo imali priliku gledati ovako dobrog i uživati u njegovim izvedbama. Nakon što je završio svoj mandat kao Iron Man, nismo ga vidjeli u previše dobrih uloga i boljih filmova. S Oppenheimerom je sada sve to nadoknadio i u trenutku pisanja ove recenzije, veliki je kandidat za Oscara. Naravno, takve stvari se lako promijene pa tek treba vidjeti tko će pred samu dodjelu biti favorit i tko će ga osvojiti.

Njegova izvedba bila je šlag na tortu jednog jako dobrog filma kojeg je bilo užitak gledati. I što je vrlo važno, koji je veliki pomak za Nolana nakon izlaska Teneta. I dalje smatram kako Tenet nije bio loš film, ali je BIO previše. Oppenheimer tako nastavlja tradiciju vizualno vrlo lijepih Nolanovih filmova s dobrom glazbom. I iako ima vremenske skokove, nećete nakon gledanja ostati zbunjeni i pitati se što kraj filma znači. Ovaj put, film je vrlo pravocrtan i jednostavno priča istinitu priču koja je itekako obilježila ljudsku povijest.

Klikni ovdje za još filmskih recenzija!