recenzija Furiosa

Furiosa: Pobješnjeli Max saga, novi je film redatelja Georgea Millera. Kao što mu ime govori, smješten je u svijet pobješnjelog Maxa. Riječ je o prequelu filma Pobješnjeli Max: Divlja cesta, koji je izašao gotovo 10 godina ranije, 2015. godine. Miller nam je već tada najavio kako želi napraviti film koji će govoriti o liku kojeg je tada glumila Charlize Theron, a u ovom filmu Anya Taylor-Joy.

Miller je još jednom pokazao kako je odličan redatelj koji nije zaboravio zašto su dosadašnji Mad Max filmovi bili voljeni i popularni. Furiosa je zaista odličan prequel film u smislu da nam je dala pozadinsku priču naslovnog lika, ali da nije poništila ništa od onoga što vidimo u Divljoj cesti. I sama akcija kao i vizualni identitet filma u potpunosti se uklapaju u svijet kojeg smo vidjeli u prethodnom filmu. Ali spektakl je sveukupno ipak umanjen, što zapravo ima smisla za priču. Nažalost, to često nije slučaj s prequelima, ali Miller je posao odradio baš kako treba.

Iako, ako uspoređujemo ta dva filma (a svi ćemo ih sigurno uspoređivati), rekao bih kako je Divlja cesta ipak ljepši film. No to se odnosi na nekoliko detalja, to jest, nekoliko scena u Furiosi. Naime, pogotovo na početku filma, dobivamo nekoliko scena u kojima je CGI vrlo očit. Bilo da je riječ o kompjuterski napravljenoj pozadini ili npr. efektu vatre. To je nešto što me na trenutke izbacivalo iz filma, ali se nije događalo prečesto.

Dvije Furiose

recenzija Furiosa

Što se tiče samog početka filma, treba naglasiti kako kroz njegov veliki dio uopće ne vidimo Anyu Taylor-Joy. Umjesto nje, Furiosu glumi još mlađa glumica, Alyla Browne. Miller nam tako daje dosta vremena da se upoznamo s Furiosinom pričom još od njenog djetinjstva. Tako kroz gotovo dva i pol sata polako prolazimo kroz sve bitne aspekte i događaje koji prethode Divljoj cesti.

Lik Furiose u ovom filmu vrlo je sličan Pobješnjelom Maxu u Divljoj cesti. Ona ne govori mnogo, već nam sve pokazuje kroz svoja djela i poglede. I u svakom trenutku znamo što ona kroz njih želi reći. Sve nam je jasno. Osim toga, prilično sam siguran kako originalni “pobješnjeli Max” u ovom filmu ima jedan cameo od nekoliko sekundi. Ali ga vidimo s leđa, zajedno s njegovim autom pa ne možemo potvrditi kako je to stvarno on.

Budući da je riječ o prequel filmu, još poneki likovi se ponavljaju. No oni većinom nisu nositelji radnje, s izuzetkom same Furiose. Tako da se ne može reći kako ovaj film počiva isključivo na tome da iskorištava uspjeh Divlje ceste. Furiosa se doista može pogledati bez da znate išta o Divljoj cesti. Ona je, na neki način, umanjena verzija Divlje ceste. Jer ima malo manje spektakla i malo manje akcije. Ali to je dobra stvara jer događa se neko vrijeme u prošlosti, odnosno, prije Divlje ceste. Zato je logično da su određene stvari i određeni likovi manje razvijeni, a taj razvoj dođe tek u vremenu kada se odvija radnja Divlje ceste.

Chris Hemsworth – gospodar pustoši

recenzija Furiosa

Od novih likova koje upoznajemo u ovom filmu, najvažniji je svakako Dementus kojeg glumi Chris Hemsworth. I on je u ovoj ulozi doista dobar. Donekle je neprepoznatljiv zbog protetskog nosa koji je zalijepljen na njega. No taj nos ipak nije podigao toliko prašine koliko onaj kojeg je Bradley Cooper stavio na sebe za svoju ulogu u Maestru.

Hemsworth se odlično uklopio u ovaj svijet i svojom glumom i svojim likom. On je zanimljiv, otkačen i prijeteći. Isto tako je i smiješan, ali na pravi način i u pravim trenucima. Ono što je također bitno je kako njegov lik ni na koji način ne podsjeća na Immortan Joea, kao što ni njegova banda ne podsjeća na Immortanove sljedbenike. Stoga se ni cijeli film ne čini kao kopija Divlje ceste već kao dostojan prequel. Dapače, Divlja cesta je u neku ruku i “heist film” dok je Furiosa priča o osveti. I to vrlo dobro ispričana priča o osveti.

No ako vam se svidjela Divlja cesta, velika je vjerojatnost da ćete voljeti i Furiosu.

Naše ostale filmske recenzije pronađi ovdje.