recenzija ferrari

Ferrari – recenzija filma o najdramatičnijoj godini života Enza Ferrarija

Film Ferrari dolazi nam od poznatog redatelja Michaela Manna, a glavne uloge tumače Penélope Cruz (Laura Ferrari), Adam Driver (Enzo Ferrari) i Shailene Woodley (Lina Lardi). Michael Mann je u svojoj karijeri redateljski potpisao neke velike hitove kao što su Collateral (2004), Heat (1995) i The Last of the Mohicans (1992). Možete onda samo zamisliti kako sam bio uzbuđen kada sam čuo da snima novi filmi. I to o jednoj tako intrigantnoj povijesnoj osobi kao što je Enzo Ferrari.

No kako je film tekao, tako sam iz scene u scenu uviđao kako ovo neće biti nešto o čemu ću rado pričati. Neće biti uradak koji će me oduševiti. Možda jedna (ne i jedina) dobra odluka u filmu je bila ta da on ne priča cijelu životnu priču Enza Ferrarija. Naravno, kada gledamo biografske drame, želimo znati nečiji cijeli život. Ali ponekad je teško jedan cijeli život ugurati u 2 sata (ili više) filma. Mann se tako odlučio ispričati priču vezanu za samo jedan dio Ferrarijevog života. I to za jedan od dramatičnijih trenutaka.

Neuvjerljive bračne svađe

recenzija ferrari  - Enzo i Laura

Radnja je tako smještena u ljeto 1957. godine. Ferrarijevo automobilsko carstvo je u krizi, kao i njegov privatni život. Jedan od potencijalnih okidača za novi uspon ili daljni pad njegove tvrtke je utrka Mille Miglia. Riječ je o opasnoj stazi dugoj tisuću milja koja ide duž Italije. Mnogo previranja se događa prije same utrke koja, uvjeravaju ga suradnici, mora biti u centru pažnje Ferrarija.

No koliko god bilo zanimljivo saznati kako su se određene stvari povijesno odigrale, ipak nije toliko zanimljivo vidjeti kako se odigravaju na ekranu. Za oko mi je odmah zapela jedna od scena u kojoj se Enzo svađa sa svojom suprugom. Ali ta svađa ne izgleda kao nešto prirodno, već više podsjeća na kakav telegram. Enzo viče na svoju suprugu. STOP. Laura uzvraća viku na njega. STOP. On ponovno viče na nju. STOP. Ona zatim viče na njega. STOP.

Pauze u nečem što bi trebalo biti dimačina scena zapravo su ubile bilo kakvu dramu. Svađa se ne čini prirodna. Ne znam je li u pitanju loša montaža ili je glumcima doista rečeno da čekaju jedno drugo umjesto da viču jedno PREKO drugog. Kada se sjetim kako su se Adam Driver i Scarlett Johansson svađali u Priči o braku (Marriage Story), onda ove scene u Ferrariju izgledaju još lošije.

Loš CGI i “talijanski naglasci”

recenzija ferrari - glumačka postava

A te ispodprosječne scene idu ruku pod ruku s lošim efektima. Dakle u jednom kasnijem dijelu filma prikazana je jedna automobilska nesreća. Riječ je o stvarnom događaju koji je dobro dokumentiran u povijesti. U ovom filmu, prikaz te nesreće u dijelovima je izgledao kao da je sniman uz vrlo loš CGI iz sredine 1990-ih za film sa slabijim budžetom. Nešto u potpunosti nedostojno Enza Ferrarija i Michaela Manna.

Kad sam već kod kritika, moram se dotaknuti i jezika… Radnja se, naravno, događa u Italiji. Riječ je o Talijanima. Oni u filmu pričaju engleski. I to mi je zapravo sasvim okej. No odlučili su se da će to biti engleski s “talijanskim naglaskom”. Užas. Nejasno mi je da u današnje vrijeme to netko još uvijek radi. Ili uzmi glumce koji doista pričaju taj jezik ili jednostavno ostavi film na engleskom jeziku. Dodavanjem naglasaka ozbiljnu priču pretvaraš u ‘Allo ‘Allo! (serija je odlična, ali nije ozbiljna).

Djelomično me Ferrari tako podsjetio na House of Gucci. Još jedan promašaj, još jednog velikog redatelja (Ridley Scott) i još jednom sa Adamom Driverom u glavnoj ulozi. No njegov nastup u tom filmu, te izvedba Lady Gage, zapravo su mi bili jako dobri. Dok je u Ferrariju sve nekako… meh. Nažalost, film vas neće ostaviti oduševljenima i nećete ništa izgubiti ako ga jednostavno preskočite.