recenzija bob marley one love

Bob Marley: One Love – recenzija filma o jamajčanskom “proroku”

Bob Marley: One Love, film je redatelja Reinalda Marcusa Greena koji govori o životu svjetski popularnog pjevača s Jamajke. Naslovnu ulogu u filmu utjelovljuje Kingsley Ben-Adir kojeg u posljednje vrijeme sve češće gledamo na malim i velikim ekranima. Iako ne sliči preminulom pjevaču, Ben-Adir je odradio doista dobar posao. Njegov casting prije samog snimanja odobrio je i Ziggy Marley, sin Boba Marleya.

Film prati tijek događanja od atentata na Marleya koji se dogodio na Jamajci, a kojeg je pjevač preživio. Nastavlja se kroz nadolazeće godine u kojima je postao svjetski popularan i priznat, sve do prerane smrti. No sam narativ nije usmjeren na njegov uspon u glazbenoj industriji. Ovaj film priča mnogo veću priču što je i sasvim logično s obzirom na značaj koji je Marley imao za Jamajku i rastafarijanizam.

Tako kroz nešto više od sat i pol vremena dobivamo i uvid u Marleyevu filozofiju i vjerovanja. Saznajemo ponešto i o tadašnjem etiopskom caru. Naime, Haile Selasije za pojedine rastafarijance je bio “drugi Isus”, a Marley je bio “prorok”. Uz sve to, naravno, neizostavne su flashback scene u kojima vidimo mladog Marleya kako tek započinje svoju karijeru. Ali i kako upoznaje svoju suprugu Ritu Marley koju je jako dobro odglumila Lashana Lynch.

Sve što čini jednu osobu cijelom

recenzija bob marley one love

Bob Marley: One Love zapravo nam daje sveobuhvatni pogled na život ovog pjevača. U njemu saznajemo sve što trebamo znati o jednoj osobi. Vidimo zapravo sve dijelove koji čine jednu osobu. Stoga vidimo Marleyjevu strast prema glazbi, njegova vjerovanja, njegovu obiteljsku prošlost i dinamiku. Kao i razne uspone i padove kroz život.

Svi ovi segmenti lijepo su ukomponirani u jednu priču koja teče. Pojedine gledatelje možda će zbuniti određeni snovi i vizije koje Marley ponekad ima, a za koje možda nije u potpunosti jasno što znače. No one su svakako donekle slobodne za interpretaciju i neće vas izbaciti iz filma čak i ako vam ne sjednu najbolje.

Ipak, Bob Marley: One Love, ne bih nazvao filmom koji nam govori sve što želimo znati o ovom pjevaču. Više mi se čini kao film koji će vas potaknuti da tek nakon što ga odgledate počnete istraživati više detalja o Marleyju. Ali za mene, upravo je to znak dobrog biografskog filma, potiče vas da se zainteresirate za osobu i da saznate više. One Love vjerojatno vas neće oduševiti ni ostaviti bez daha, ali ako vas ostavi gladnima za još materijala o Marleyju, onda je uspio u svojoj misiji.