recenzija avatar posljednji gospodar zraka

Za recenziju originalne animirane serije Avatar: Posljednji gospodar vjetrova, klikni ovdje.

*animiranu seriju smo preveli kao Posljednji gospodar vjetrova, a igranu kao Posljednji gospodar zraka, kako bi lakše razlikovali dvije serije po nazivima

Avatar: Posljednji gospodar zraka – recenzija Netflixove adaptacije popularne animirane serije

Avatar: Posljednji gospodar zraka, Netflixova je igrana adaptacija istoimene animirane serije. Recenziju originalne serije možete pronaći na gore navedenom linku, iako ću se nje dotaknuti i kroz ovaj tekst.

Svijet avatara otprilike možemo podijeliti na četiri nacije. To su gospodari vatre, vode, zemlje i zraka. U tom svijetu uvijek postoji i jedan avatar. On je jedina osoba koja je sposobna ovladati sa sva četiri elementa i tako održati ravnotežu među svim nacijama. Naime, članovi ovih nacija (ne svi), mogu ovladati elementom nacije iz koje dolaze. Mogu ga oblikovati, micati, a u ponekim slučajevima (vatra) i stvarati.

No vatrena nacija odlučila se upustiti u ratni pohod osvajanja svijeta. Na tom pohodu, jedino ih može zaustaviti avatar. Međutim, avatar Aang još je uvijek dijete te nije spreman na veliku odgovornost koja leži na njegovim leđima.

Na ovom putu, pomoć će mu davati novostečeni prijatelji, djevojčica Katara i njen brat Sokka, koji dolaze iz južnog vodenog plemena. A na tom istom putu spašavanja svijeta, nemilosrdno će ga loviti Zuko – prognani princ vatrene nacije kojem je hvatanje avatara jedina šansa za iskupljenje.

Sve dobro o igranoj seriji

U samu radnju neću dublje ulaziti jer sve sam to već prošao kroz recenziju originalne animirane serije. Recenzija je pisana bez velikih spoilera pa je slobodno možete pročitati ako vas zanima samo radnja. Iako je bolje držati se samo prvih 3 do 5 paragrafa jer nakon toga, recenzija originalne serije prestaje se podudarati s ovom Netflixovom.

Što želim time reći? Da je Netflix, naravno, promijenio neke stvari u odnosu na original. Bilo je i vrlo dobrih promjena, ali i nekih koje nisu baš najsretnije. No, krenimo od pozitivnog. Čini se kako će cijela serija pratiti originalnu seriju po duljini. Tj. čini se kako bi mogla imati tri sezone, baš kao i animirani serijal. Prva sezona koja se fokusira na vodu. Druga na zemlju. Zatim treća i posljednja na vatru. To je dobar znak, neće se pokušati razduljiti priča.

Još jedna stvar je casting serije koji je vizualno odličan. Nevjerojatno mi je kako su pogodili toliko važnih likova. Doista se treba odati priznanje onome tko je obavio taj dio posla. Nešto što mi je tek s vremenom “sjelo” su vizuali u seriji. U početku mi je sve izgledalo previše neuvjerljivo i kao da je animirano, a ne igrano. Ali nakon nekoliko epizoda (od njih osam), ipak sam se naviknuo. Tako da mogu reći i kako je izgradnja avatarovog svijeta lijepo odrađena.

Sve loše o igranoj seriji

No onda dolazi… sve ostalo. Usprkos dobrom casting gluma je… malo čudna. Ali osluškujući i što drugi fanovi govore, vjerojatno nije u pitanju gluma koliko scenarij. U odnosu na animiranu seriju, ova igrana je na neki način poglupljena. Previše toga se gledateljima objašnjava i direktno im se govori. Umjesto da im se samo pokaže ili im se da naslutiti kako bi sami mogli zaključiti.

Negdje sam vidio komentar kako je animirana serija pisana kao da je za odrasle, a da je Netflixova pisana kao da je za djecu. I ima istine u tome jer animirani serijal je hvaljen zbog svojih ozbiljnih tema. U tom kontekstu moram istaknuti i kako su likovi iz vatrene nacije u igranoj seriji ipak bolje napisani od svih drugih. Ozai se čini prijeteći, Iroha ćete odmah voljeti, Azula pokazuje naznake onoga što će postati, a Zuko je možda malo više borben i drži do sebe više nego što je to istina u originalu.

No ostali likovi ipak odudaraju od onoga što poznajemo ako smo gledali animiranu seriju. Sokka je doista zabavan i domišljat. Ali nije neprimjeren i zaostao u nekim uvjerenjima kao u animiranoj seriji. Pa tako onda nema ni prostora za rast kao osoba, dok je u originalu to imao. Katara pak nije na trenutke puna gnjeva i ne bori se s razvojem svojih vještina gospodarice vode, već joj sve ide od ruke. A Aang nije razigrani dječak koji odbija preuzeti odgovornost spašavanja svijeta, već to spremno prihvaća od prvog trenutka.

Serija je ipak zavrijedila gledanje druge sezone

Naizgled se to ne čini kao velika promjena, ali zapravo su to glavne odrednice ovih likova. Drugim riječima, oni su kao osobe uvelike promijenjeni. Ono što nije promijenjeno je smjer u kojem idu te njihova konačna misija. Ipak… ne mogu reći kako je serija loša i kako me odbila od gledanja. Dapače, kada vidim koliko toga je dobro odrađeno, to daje nadu da se i ono što je loše može popraviti. Druga i treća sezona već su potvrđene, a nadam se kako Netflix osluškuje što fanovi govore.

Zapravo, sam scenarij i način na koji se likovi pišu bi trebalo biti lakše promijeniti nego vizuale ili glumce. Zato od iduće sezone optimistično očekujem rast i razvoj serije i likova. Naravno, Netflix ne treba u potpunosti pratiti originalnu priču. I kao što sam već rekao, neke stvari su doista promijenili na bolje iako o tome ne mogu previše govoriti zbog spoilera. Taj dio priče jednostavno trebaju nastaviti graditi u istom smjeru, a ono što nije valjalo tek blago promijeniti i serija će se naći na mnogo boljem putu.

PS Druga polovica sezone je bolja od prve pa izdržite bar do pete epizode prije nego se odlučite hoćete li dalje gledati.

Za ostale recenzije serija, klikni ovdje